De la comedia humanística al teatro representable: Égloga de la Tragicomedia de Calisto y Melibea, Penitencia de amor, Comedia Thebayda, Comedia Hipólita, Comedia Serafina

José Luis Canet Vallés

Universitat de València

Categories

Paraules clau: textos teatrals hispànics, literatura espanyola, edició crítica

Publicat de febrer 7, 2024

  • Resum
  • Cómo citar

El teatre del Renaixement espanyol, igual que l’italià, no part d’un únic model, si bé alguns dels esquemes van tindre un major èxit en la creació de la comèdia urbana de la primera meitat del s. XVI. S’analitza ací la influència de la comèdia humanística en algunes obres «difícilment catalogables», més conegudes per la crítica com les «primeres imitacions celestinesques»: Égloga de Calisto y Melibea, Penitencia de amor, Comedia Thebayda, Comedia Ypólita, Comedia Serafina, així com els focus irradiadors universitaris i docents d’aquesta literatura dramàtica i la seua transformació en teatre representable.

Canet Vallés, J. L. “De La Comedia humanística Al Teatro Representable: Égloga De La Tragicomedia De Calisto Y Melibea, Penitencia De Amor, Comedia Thebayda, Comedia Hipólita, Comedia Serafina”. Publicacions De La Universitat De Valencia, Feb. 2024, https://omp.uv.es/index.php/PUV/article/view/658.
63 Views
13 Downloads