Pedagogías alternativas y educación en los márgenes a lo largo del siglo XX: XXI Coloquio de historia de la Educación SEDHE
Categories
Paraules clau: història de l'educació, pedagogia, educació
Publicat de juny 10, 2022
- Resum
- Cómo citar
Aquesta obra recull les aportacions al XXI Col·loqui d'Història de l'Educació celebrat a la Universitat de València del 6 al 8 de juliol de 2022, s'hi analitzen en perspectiva historicoeducativa les anomenades Pedagogies alternatives i l'educació als marges al llarg de tot el segle XX. Els treballs aborden l'estudi de teories, polítiques i pràctiques, pensament pedagògic i experiències educatives, que van ser dissenyades, realitzades o que van emergir als marges o com a alternatives als sistemes educatius o als estàndards pedagògics dels diferents status quo de cada moment històric. Les iniciatives educatives al marge oa la frontera dels sistemes educatius, culturals, socials i polítics establerts poden haver suposat canvis i punts d'inflexió a la història, ruptures, discontinuïtats o bé haver fracassat, quedat en l'oblit o simplement no haver tingut pretensions universalistes ni de canvi sistèmic.