L’educació inclusiva, que materialitza el dret de les persones amb discapacitat a estudiar en la mateixa aula que els seus companys sense discapacitat, és el model educatiu implantat a Espanya. D’altra banda, en el context actual és cada vegada més necessari aprendre llengües estrangeres, sobretot, l’anglesa. Aquest llibre analitza l’ensenyament d’idiomes a persones amb discapacitat sensorial, especialment en les etapes de formació postobligatòries, centrant-se en qüestions essencials per a entendre-la, com els conceptes clau, les principals polítiques i instruments nacionals i internacionals mitjançant els quals es regula, els perfils d’alumnat amb discapacitat sensorial, així com les barreres que presenten per a aquest alumnat els enfocaments i mètodes fonamentals d’ensenyament de llengües. Així mateix, s’analitzen les mesures, els recursos educatius i les eines tècniques disponibles per a atendre les principals necessitats educatives de l’alumnat adult amb discapacitat sensorial. Com a conclusió, es reflexiona sobre les dificultats i problemes que encara hi ha en aquest camp, és a dir, els reptes que s’hauran d’abordar en el futur perquè l’educació inclusiva siga una realitat.
REVERTER OLIVER, B. “Enseñanza De Idiomas E inclusión: La Discapacidad Sensorial En El Aula”. Publicacions De La Universitat De Valencia, Feb. 2023, https://omp.uv.es/index.php/PUV/article/view/309.